Annonsera i papperstidning

Annonsera i papperstidning

Med upp till tre gånger så lång uppmärksamhetstid som digitalannonsering är printannonsering i många fall rätt väg att gå. Via Stampen Media-koncernens alla dagstidningar når vi, genom att ta plats bland kvalitativt lokalt innehåll, över en halv miljon läsare varje dag.

Kraften av att annonsera i papperstidning

I en studie beställd av mediehusen Stampen Media, Bonnier, Mediekompaniet och Schibsted och framtagen av GroupM (sept. 2019), framgår att den annonseringsinvestering som läggs på printannonsering, fortsatt är den som ger bäst resultat. Evidensbaserat och investeringssäkert.

Göteborgs-Posten

Göteborgs-Posten är Västsveriges största tidning som når drygt 1,4 miljoner läsare i digitala kanaler och print per vecka. Tillgängligheten, vårt lokala engagemang och en nära kontakt med göteborgarna gör att vi kan ge våra läsare det vi är allra bäst på – riktig journalistik som gör skillnad.

Kvalitetsjournalistik 7 dagar i veckan tack vare papperstidning och e-tidning

Varje dag, även de dagar då papperstidningen inte kommer ut, kan våra läsare ta del av all vår kvalitetsjournalistik. Oavsett var de befinner dig. 

Göteborgs-Posten finns som e-tidning, dvs en digital version av papperstidningen som läses i mobil, surfplatta eller på datorn. Detta ger dig som annonsör ytterligare möjlighet till spridning och du har också möjlighet att driva digital trafik genom denna kanal.

E-tidning året om

E-tidningen ingår i prenumerationen alla dagar, även då papperstidningeninte utgår, året om och det finns därför några gånger varje år när e-tidningen är extra bra att synas i.

Exempel på dagar:
Nyårsdagen
Trettondag jul
Långfredag
Annandag påsk
Första maj
Kristi himmelsfärdsdag
Sveriges Nationaldag
Midsommardagen
Alla helgons dag
Juldagen
Annandag jul 

 

Två Dagar

Två Dagar behöver knappast en större introduktion – stans största magasin som inleder helgen för de flestagöteborgare. Kvalitetsläsning om personer och fenomen, guidning inför veckoslutet när det gäller evenemang, kultur, mat och dryck, resor och inredning är bara några av de punkter Två Dagar bjuder på. Med en omsorg om detaljer och örat mot marken ska läsaren känna sig uppdaterad, inspirerad och underhållen.

Ibladning

Den prenumererade morgontidningen är efterlängtad och läsarna har en nära relation till den. Med en ibladad bilaga når du ut till alla dessa läsare på ett naturligt sätt och når även fram till dem som aktivt sagt ”Nej tack till reklam”.

Ibladning är ett möjligheternas media. Få andra kanaler kan hantera så mycket information för att bygga varumärke eller sälja som en bilaga i den lokala tidningen.
Möjligheterna till anpassningar av format och val av papper gör också att bilagan har förmågan att sticka ut.

Annonsering i nyhetsmedia ger dig en *ROI på hela 1,9!

Annonsering i nyhetsmedia ger dig en *ROI på hela 1,9!

Studier visar att annonsering i nyhetsmedia, och en bred mediemix är det som ger absolut bäst resultat när det kommer till marknadsföringsinsatser.    *Return on investment, dvs avkastning på investering. Här kan du läsa hela studien!

Så når du bäst resultat med digitalannonsering

Så når du bäst resultat med digitalannonsering

Annonsera via sociala medier, på Google eller den lokala nyhetssajten? Frågorna är många när det kommer till digital annonsering. Därför har vi skrivit ihop dessa tips på hur du ska tänka för att nå bäst resultat via digitala annonser!Att annonsera digitalt Det finns...

Så kan Göteborgs-Posten hjälpa dig skapa en lyckad annonskampanj

Så kan Göteborgs-Posten hjälpa dig skapa en lyckad annonskampanj

En framgångsrik annonskampanj bygger på kunskap om marknaden, djupa analyser och insikter i målgruppens beteende. Så här går det till när Göteborgs-Postens digitala strateger sätter upp en annonskampanj med tydliga mål och konkret resultat. En heltäckande...