Annonsera i papperstidning

Annonsera i papperstidning

Med upp till tre gånger så lång uppmärksamhetstid som digitalannonsering är printannonsering i många fall rätt väg att gå. Via Stampen Media-koncernens alla dagstidningar når vi, genom att ta plats bland kvalitativt lokalt innehåll, över en halv miljon läsare varje dag.

Kraften av att annonsera i papperstidning

I en studie beställd av mediehusen Stampen Media, Bonnier, Mediekompaniet och Schibsted och framtagen av GroupM (sept. 2019), framgår att den annonseringsinvestering som läggs på printannonsering, fortsatt är den som ger bäst resultat. Evidensbaserat och investeringssäkert.

Göteborgs-Posten

Göteborgs-Posten är Västsveriges största tidning som når drygt 1,2 miljoner läsare i digitala kanaler och print per vecka. Tillgängligheten, vårt lokala engagemang och en nära kontakt med göteborgarna gör att vi kan ge våra läsare det vi är allra bäst på – riktig journalistik som gör skillnad.

Kvalitetsjournalistik 7 dagar i veckan tack vare papperstidning och e-tidning

Varje dag, även de dagar då papperstidningen inte kommer ut, kan våra läsare ta del av all vår kvalitetsjournalistik. Oavsett var de befinner dig. 

Göteborgs-Posten finns som e-tidning, dvs en digital version av papperstidningen som läses i mobil, surfplatta eller på datorn. Detta ger dig som annonsör ytterligare möjlighet till spridning och du har också möjlighet att driva digital trafik genom denna kanal.

E-tidning året om

E-tidningen ingår i prenumerationen alla dagar, även då papperstidningeninte utgår, året om och det finns därför några gånger varje år när e-tidningen är extra bra att synas i.

Exempel på dagar:
Nyårsdagen
Trettondag jul
Långfredag
Annandag påsk
Första maj
Kristi himmelsfärdsdag
Sveriges Nationaldag
Midsommardagen
Alla helgons dag
Juldagen
Annandag jul 
 

Hur får man tillgång till e-tidningen?

Du som prenumerant laddar ner e-applikationen för din tidning, alternativt läser via din browser. Och visste du att du kan läsa morgondagens tidning redan kvällen innan?

Varför ska jag annonsera i e-tidningen?

E-tidningen är det moderna sättet att läsa papperstidningen på, och 97 000 läsare väljer att konsumera sin GP den vägen. E-tidningen bjuder på en interaktiv miljö där du enkelt kan navigera mellan tidningens innehåll, spela spel och lösa korsord. Din annons i papperstidningen publiceras automatiskt även i e-tidningen, och vårt tips är att göra den klickbar. E-tidningen har utgivning även på högtidsdagar när ordinarie papperstidning tar ledigt.

Kan man mäta utfallet av sin annonsering i e-tidningen?

Absolut, efter avslutad kampanj få du som annonsör fullständig statistik kring hur många visningar och klick din annons har fått.

Två Dagar

Två Dagar behöver knappast en större introduktion – stans största magasin som inleder helgen för de flestagöteborgare. Kvalitetsläsning om personer och fenomen, guidning inför veckoslutet när det gäller evenemang, kultur, mat och dryck, resor och inredning är bara några av de punkter Två Dagar bjuder på. Med en omsorg om detaljer och örat mot marken ska läsaren känna sig uppdaterad, inspirerad och underhållen.

Vilket är Göteborgs mest lästa magasin?

Två Dagar med 184 000 läsare av varje nummer.

Vilka är fördelarna med att annonsera i magasin?

Två Dagar erbjuder en stark och varierad innehållskontext som ger annonsörer en relevant annonsmiljö. Detta leder till längre lästider , ökade observationsvärden. Tillsammans med en köpstark läsarmålgrupp och hög räckvidd i Göteborg så skapar det positiva resultat för våra annonsörer.

Hur når jag en köpstark målgrupp i Göteborg?

Två dagar har en läsarmålgrupp som inte bara tjänar mycket mer än den genomsnittliga Göteborgaren utan även spenderar mycket mer på t.ex resor , inredning, bilar och mat/dryck för att ta några exempel

Ibladning

Det finns flera bra anledningar att satsa på en ibladning i Göteborgs-Posten. Våra prenumeranter av tidningen i pappersform ser dagligen fram emot denna och de har en nära relation till densamma. Med en ibladad bilaga, når du våra läsare på ett naturligt sätt i papperstidningen och du har även möjlighet att synas i vår e-tidning.

Du når fram till de som aktivt sagt ”Nej tack till reklam”, du står som ensam avsändare och du har kontroll över innehållet med gott om utrymme för att presentera dina idéer, dina erbjudande och din verksamhet. Vi står med våra erfarna formgivare, skribenter och fotografer, alltid redo att hjälpa dig skapa en lyckad kampanj.

Din ibladning blir ett trovärdigt och mycket konkurrenskraftigt alternativ till oadresserad reklam i brevlådan. detta eftersom du genom att distribuera den som ibladning i Göteborgs-Posten hamnar i en trovärdig miljö med ditt varumärke. Detta samtidigt som du är exklusiv annonsör inom din bransch, då vi aldrig bokar fler än en aktör inom samma bransch per dag.

Annonsering i nyhetsmedia ger dig en *ROI på hela 1,9!

Annonsering i nyhetsmedia ger dig en *ROI på hela 1,9!

Studier visar att annonsering i nyhetsmedia, och en bred mediemix är det som ger absolut bäst resultat när det kommer till marknadsföringsinsatser.    *Return on investment, dvs avkastning på investering. Här kan du läsa hela studien!

Så når du bäst resultat med digitalannonsering

Så når du bäst resultat med digitalannonsering

Annonsera via sociala medier, på Google eller den lokala nyhetssajten? Frågorna är många när det kommer till digital annonsering. Därför har vi skrivit ihop dessa tips på hur du ska tänka för att nå bäst resultat via digitala annonser!Att annonsera digitalt Det finns...

Så kan Göteborgs-Posten hjälpa dig skapa en lyckad annonskampanj

Så kan Göteborgs-Posten hjälpa dig skapa en lyckad annonskampanj

En framgångsrik annonskampanj bygger på kunskap om marknaden, djupa analyser och insikter i målgruppens beteende. Så här går det till när Göteborgs-Postens digitala strateger sätter upp en annonskampanj med tydliga mål och konkret resultat.En heltäckande annonskampanj...