Bannerproduktion

En statisk banner (icke rörlig) är enkelt beskrivet en bild där ni förmedlar ert budskap, företag eller kampanj. Vi producerar den statiska bannern efter dina önskemål och så att den passar alla typer av kampanjer. Statiska banners fungerar i alla kanaler – desktop, tablet och mobil.

Statiska banners

Ta kontakt med vår digitalproduktionsavdelning för att få snabb och professionell hjälp med att ta fram passande material till dina annonser. På så sätt behöver du inte tänka på alla tekniska detaljer och kan istället fokusera på din verksamhet.

Behöver du hjälp med annonsmaterialet?

En animerad banner är helt enkelt så som det låter – webbannonsen har någon sorts animation eller rörelse i sig. Variationerna på animerade banners är oändliga och vi producerar det som passar ditt budskap bäst. Med rörligt material kan du få plats med mer information och ha ett större budskap än i en statisk banner. Animationen attraherar också besökaren och fångar uppmärksamhet vilket leder till klick och trafik. 

Videoproduktion

Video är idag det effektivaste och snabbast växande annonsformatet på marknaden. Öka chansen till konvertering med upp till 80% genom att ha med en video i din webbannonsering. Vi producerar säljande och professionella filmer som kompletterar din digitala annonsering.

Rich Media-banners

Rich Media är en digital term för en banner som innehåller mer avancerade funktioner så som bildspel, video, ljud och interaktion. Till skillnad från statiska banners som enbart innehåller bilder erbjuder en Rich Media-produktion fler sätt att involvera besökaren. Annonsen kan till exempel expandera och rotera.

Mallade banners

Med hjälp av det mallade publiceringsverktyget Localstars kan vi snabbt och effektivt producera professionella, rörliga HTML5 banners med er logo och era bilder. Ni får sedan möjligheten att se bannern i tidningens riktiga miljö innan publicering. Effektivt och prisvärt – ni får alla format till priset av ett! 

Annonsering i nyhetsmedia ger dig en *ROI på hela 1,9!

Annonsering i nyhetsmedia ger dig en *ROI på hela 1,9!

Studier visar att annonsering i nyhetsmedia, och en bred mediemix är det som ger absolut bäst resultat när det kommer till marknadsföringsinsatser.    *Return on investment, dvs avkastning på investering. Här kan du läsa hela studien!

Så når du bäst resultat med digitalannonsering

Så når du bäst resultat med digitalannonsering

Annonsera via sociala medier, på Google eller den lokala nyhetssajten? Frågorna är många när det kommer till digital annonsering. Därför har vi skrivit ihop dessa tips på hur du ska tänka för att nå bäst resultat via digitala annonser!Att annonsera digitalt Det finns...

Så kan Göteborgs-Posten hjälpa dig skapa en lyckad annonskampanj

Så kan Göteborgs-Posten hjälpa dig skapa en lyckad annonskampanj

En framgångsrik annonskampanj bygger på kunskap om marknaden, djupa analyser och insikter i målgruppens beteende. Så här går det till när Göteborgs-Postens digitala strateger sätter upp en annonskampanj med tydliga mål och konkret resultat. En heltäckande...