Case – Lindar’n

Lindar’n är ett familjeföretag med sitt säte i Åsa söder om Kungsbacka. I dag är deras huvudfokus försäljning av Weber-grillar, produkter från Husqvarna och att driva en reparationsverkstad. Trots att de är ett litet företag med tolv anställda så klarar de av att utmana de stora drakarna i branschen. Stampen Media har under snart tre år hjälpt Lindar’n att via anpassade strategier nå ett bättre resultat, framför allt via Google Shopping och sökordsoptimering.

 

Gunilla Eliasson är en av delägarna och hon berättar så här om de utmaningar Lindar’n stod inför när Stampen kom in i bilden.

– Syns man inte på nätet så finns man inte. Om vi skulle kunna konkurrera med stora nationella företag behövde vi hjälp med vår marknadsföring – ett område där vi själva är lekmän.

 

På vilket sätt har Stampen hjälpt er med er marknadsföring?

– Framför allt med Google Ads och Google Shopping för att driva trafik till vår hemsida och webhandel. Men vi har också fått hjälp att uppdatera vår hemsida och att lägga upp helårsstrategier.

 

Ann-Sofie Andersson, säljare på GP, och Daniel Wilke, en av Stampens digitala strateger, har sett goda resultat.

– Det har gått mycket bra för Lindar’n. Under 2019 har de fått igen cirka 30 gånger pengarna av det de investerade i Google Shopping, vi har inte sett så höga siffror tidigare. Det här vill vi upprepa under 2020, berättar Ann-Sofie.

 

Gunilla Eliasson hoppas nu på en fortsatt ökad försäljning och att man inom kort kan bygga upp Nordens största utställning av Weber-grillar.

– Vi är väldigt stolta över att kunna vara med och utmana som liten företagare. I år har vi lagt mer pengar på marknadsföring än i fjol och vi hoppas givetvis att det ska generera ännu mer.

 

Skulle ni rekommendera andra företag att ta hjälp av Stampen Media med marknadsföring på detta sätt?

– Ja, absolut. De inger ett stort förtroende och även om det är för tidigt att prata om en långsiktig effekt så är Stampen ett rekorderligt företag som har bra människor att samarbeta med. Personkemin stämmer överens och det är jätteviktigt för oss.