Digital marknadsföring

Mediehuset Göteborgs-Posten är en one-stop-shop för våra kunder för att vara och bli ännu mer relevanta, både nu och i framtiden. Därför har vi under de senaste 3-4 åren ställt om vår verksamhet och kan idag förutom våra egna kanaler erbjuda så gott som hela den digitala portföljen som finns ute på marknaden.

Kontakta oss Läs mer om digital marknadsföring

Vi erbjuder en digital helhet

Vi kan exempelvis skapa en digital annonskampanj som synliggörs på både Google, Youtube och Facebook samtidigt som vi ser till att samma kampanj är live på våra egna handplockade ytor på gp.se. Vill man som företag utöver detta skapa ytterligare varumärkesbyggande kampanjer och arbeta med pr så rekommenderar vi bland annat nativeannonsering.

Läs mer

Självklart kan vi även hjälpa till med webbutveckling genom att t.ex. skapa en ny hemsida åt ert företag eller göra er redan befintliga hemsida mer mobilvänlig och optimerad för bättre synlighet på Google. Vi bygger majoriteten av hemsidorna i WordPress och vi har användarvänlighet i kombination med design i fokus när vi utvecklar hemsidor.

Som ni nu säkert har förstått erbjuder vi företag och organisationer en digital helhet då vi har samlat allt under ett och samma tak. Även om vi rent fysiskt är lokaliserade i Göteborg så betyder inte det att ni likaså behöver vara lokaliserade i Göteborg för att vi ska kunna hjälpa ert företag att gå mot en mer digital riktning.

Annonsera på gp.se

Annonsera eGP

Displayannonsering

Sökmotorannonsering

Sociala medier

Nativeannonsering

Vårt jobb är att ge dig mer Kunskap

Din nyckel till framgångsrika annonser

Om hemsidan eller landningssida inte är användarvänlig eller inte har en tilltalande design så kommer besökaren med stor sannolikhet att mista sitt intresse vilket givetvis är det sista som ni som avsändare eller företag vill. Som ett första steg bör man se över företagets webbutveckling vilket vår hemsideproduktions-avdelning kan hjälpa er med. När er webbutveckling är avklarad kan man sedan påbörja utformandet av annonser i digital form. Det är då av relevans att fundera över; Hur ni ska sprida ert budskap? I vilka kanaler kan och vill ni synas? Hur når ni just er målgrupp och ser till att de faktiskt ser det ni vill förmedla?

Det finns med andra ord en del att tänka på när man som företag ska annonsera i digital form. Därför är det klokt att anlita oss, en digital mediepartner som har koll på hur Google, sociala medier och andra plattformar som är lämpliga för digital annonsering fungerar samt vet hur man ska manövrera dessa för att få det bästa och mest optimala utfallet.

Digital Annonsering

SEO som fundament för Digital Annonsering

Då papperstidningen inte utkommer läser man GP som digital e-tidning (eGP) eller på vår nyhetssajt. Vi kan kommunikation och att genomföra digital annonsering med hjälp av oss är ett bra sätt för er att nå en större målgrupp och därmed öka era chanser till att få ännu fler kunder.

Om ert företag vill arbeta med varumärkesbyggande insatser och lägga fokus på PR så kan vi självklart bistå med den kompetensen. Oavsett vilken typ av digital kommunikation som ert företag ämnar använda så rekommenderar vi att man som första steg ser över sin SEO då det är sammankopplat till annat digitalt, såsom sociala medier och SEM.

Om ni lyckas med förbindelsen mellan SEO, SEM, sociala medier och andra digitala plattformar så kommer ni lyckas bra med ert kommunikationsbudskap då ni på så sätt får ännu mer och större spridning. Detta kommer öka er digitala synlighet vilket i slutändan med största sannolikhet kommer generera fler kunder och mer jobb för er del. Med andra ord skapar vi inte bara annonser utan vi ser till att helheten i er kommunikation fungerar som den ska.