Kunskap

3 tips för att nå ut till din lokala målgrupp

Funderar du som lokal företagare på hur du ska nå ut i ditt närområde? För att förmedla ditt budskap till en lokal målgrupp är annonsering i nyhetsmedia ett bra tips, men det finns några viktiga punkter att tänka på. Läs vidare om du är nyfiken på våra tre bästa tips för att lyckas!

Läs mer

Annonsering i nyhetsmedia – den enda ordlistan du behöver

Vi vet att det är en djungel av ord på både svenska och engelska som florerar när det talas om annonsering i nyhetsmedia. Därför har vi plockat fram denna ordlista – så att du ska kunna känna dig säker i varje dialog och beslut!

Läs mer

Annonsformen du ska använda för att nå dina företagsmål

Det finns en mängd olika annonsformat och kanaler att välja mellan, vilket kan göra det svårt att veta vilken typ av annons du ska välja. Därför har vi skrivit ner några punkter du bör gå igenom för att ta reda på vilket annonsformat och kanal som passar dig och dina företagsmål bäst!

Läs mer

Native advertising via Göteborgs-Posten – så går det till

Är du nyfiken på native advertising och vill veta hur det fungerar hos oss? Då har du hamnat rätt – här får du veta när och hur du bör använda dig av native advertising, samt hur det går till om du väljer Göteborgs-Posten. 

Läs mer

Nå din målgrupp och håll dig inom budget

Vill du annonsera för att nå ut men är orolig för att budgeten ska skena iväg? Det finns flera sätt att nå din målgrupp och samtidigt sätta en fast budget för din annonsering – fortsätt läsa för våra tips!

Läs mer

Nå ökad effekt av din annonsering genom en mediemix i GP

Att använda ett annonsformat kan ge bra resultat, men vi garanterar ett bättre resultat om du lägger till fler alternativ! Här går vi igenom fördelarna med att annonsera både i papperstidning och digitalt hos GP för att få så bra effekt som möjligt av dina annonser.

Läs mer

Resultaten du kan vänta dig av annonsering i nyhetsmedia

Genom att annonsera i nyhetsmedia syns du i en högst trovärdig kontext, vilket är jätteviktigt för ditt varumärke. Här går vi igenom vilka resultat du kan förvänta dig.

Läs mer

Stärk ditt varumärke lokalt med digitala annonser

Med hjälp av digitala annonser kan du öka varumärkeskännedomen inom ditt lokala område. Genom att välja rätt kanaler, annonsformat och målgrupp får du ett genomslag som snabbt sprider ordet om din verksamhet bland rätt personer.

Läs mer

Så kan Göteborgs-Posten hjälpa dig skapa en lyckad annonskampanj

En framgångsrik annonskampanj bygger på kunskap om marknaden, djupa analyser och insikter i målgruppens beteende. Så här går det till när Göteborgs-Postens digitala strateger sätter upp en annonskampanj med tydliga mål och konkret resultat.

Läs mer

Så når du bäst resultat med digital annonsering

Annonsera via sociala medier, på Google eller den lokala nyhetssajten? Frågorna är många när det kommer till digital annonsering. Därför har vi skrivit ihop dessa tips på hur du ska tänka för att nå bäst resultat via digitala annonser!

Läs mer

Fem måsten för att säkerställa effekt av din annonsering i GP

Stampen Medias strateg ger dig fem måsten för att du skall se effekten av din annonssatsning i GP.

Ladda hem guiden ”5 måsten för att säkerställa effekt av din annonsering”

Sju steg till en framgångsrik kampanj i nyhetsmedia

Ta del av konkreta steg för att uppnå önskat resultat av din kampanj.

Ladda hem guiden ”7 steg till en framgångsrik kampanj i nyhetsmedia”

Annonsera digitalt?

Mediehuset GP delar med sig av gedigen erfarenhet och kunskap kring digital annonsering.

Ladda hem vår guide ”Checklistan för dig som vill annonsera digitalt”

Din fullständiga annonsguide för GP
– print och digitalt

På Göteborgs-Posten erbjuder vi så mycket mer än annonser i papperstidningen och på vår digitala nyhetssajt. I denna guide får du ta del av alla olika annonser du kan välja mellan, och en beskrivning kring hur du ska tänka innan du annonserar – för att du ska få så bra effekt som möjligt.

Läs mer

Lilla Soffbutiken

Ett hem ska ge ett personligt intryck. Lilla Soffbutiken arbetar med helheten – från möbler till detaljer. Via den nya hemsidan kan kunden skapa sin egna inredningsprofil och få hjälp av en inredningsrådgivare. Vi byggde en ny modern responsiv hemsida med webbshop.

Besök Lilla Soffbutiken

Byggd med Woocommerce

Integration med Klarna

Sökmotor-paket

Lindar’n

Lindar’n är ett familjeföretag med sitt säte i Åsa söder om Kungsbacka. I dag är deras huvudfokus försäljning av Weber-grillar, produkter från Husqvarna och att driva en reparationsverkstad.

Läs mer här

Anpassad strategi

Google Shopping

Sökordsoptimering