Målgruppsstyrd annonsering

Med målgruppsstyrd annonsering fokuserar vi mer på vem du når än var annonsen visas. Den grundläggande styrningen är geostyrning. Det innebär att du som annonsör styr din annonsering utifrån ett geografiskt perspektiv beroende på var dina kunder finns. Du kan också styra annonser på kön, ålder och ett antal andra demografiska och intressebaserade målgruppssegmenteringar. Genom ett framgångsrikt samarbete, mediepartners emellan visas sedan annonserna utifrån de styrningar du valt på såväl Stampens som Schibsteds sajter för ett ge dig så hög räckvidd som möjligt.

Kontakta oss Läs mer

Här syns dina annonser

Dina annonser publiceras på nyhetssajter för att hamna i en annonsmiljö som stärker ditt varumärke och visas för personer som definieras av dina val kring geografi, intressen eller kön. Effekten av annonser på nyhetsmedia är stark då läsaren befinner sig i trovärdig kontext och en miljö med lång lästid på sajterna.

Geografi

Antingen väljer du hela Sverige eller så avgränsar du kampanjen geografiskt utifrån kommun. Om du väljer exempelvis Göteborgs kommun kommer bara de personer som befinner sig där när de surfar att se annonseringen. Det betyder att även pendlare som reser till Göteborg kommer att se marknadsföringen för lunchrestauranger i Göteborg när de befinner sig där.

Intresse

Om det som marknadsförs är relevant för personer med ett visst beteende kan det vara utmärkt att avgränsa marknadsföringen och rikta på ett intresse. En intressemålgrupp består av de personer som läst artiklar om, sökt på och varit engagerade i olika typer av kategorier.

Ålder och kön

Som standard riktas marknadsföringen mot alla i vald geografi, men du kan välja om det är kvinnor eller män som ska väljas ut och olika åldersintervall från 18 år upp till den sista kategorin 55+.

Annonsformat

För de flesta kampanjer är rekommendationen att ladda upp ett material för varje format. Då kan tekniken hela tiden passa in en annons där det finns en ledig plats som passar. Annonsformaten är 980×240 px, 300×250 px, 250×600 px, 320×320 px.

Kostnad

Priset är baserat per annonsvisning och påverkas vilka val ni gör för att hitta rätt målgrupp. Vid flera val för att få en smalare målgrupp ökar priset per annonsvisning. Men enkelt förklarat så får man så många annonsvisningar som ens budget tillåter. Tillsammans tar vi fram en kampanj som passar med syfte och målgrupp inom den budget just du önskar.