Om oss

”Vi vill vara en ’one-stop-shop’ för våra kunder för att vara relevanta nu och in i framtiden. Därför har vi under de senaste åren ställt om vår verksamhet och kan idag, förutom våra egna kanaler, erbjuda så gott som hela den digitala portföljen som finns ute på marknaden. Vi kan göra en analys av kundens behov och utmaningar för att sedan sätta en strategi och marknadsföringsplan.

Skulle det innebära att kunden behöver bygga en hemsida med copy, text och bilder, skapa en webbshop, SEO-anpassa den för att sedan marknadsföra på Google och sociala kanaler, skapa en reklamfilm, löser vi det och vi har många fina referenskunder att visa upp.

Jag tror att det fortfarande finns en upplevelse bland vissa annonsörer att nyhetsmedia och morgontidningar i synnerhet ”bara når de äldre”’ och att vi som mediehus endast kan erbjuda marknadsföring i våra egna kanaler. Jag vill med detta säga att så är inte fallet. Våra egna digitala kanaler når alla åldrar (majoritet 25-50 år) och vårt medieslag ger i snitt 1,9 gånger investeringen tillbaka.”

– Henrik Carlsson, Försäljningsdirektör Stampen Media och Göteborgs-Posten

Kontakta oss

Stampen Media-koncernen

Stampen Media är en av Sveriges största mediekoncerner.I Stampen Media ingår ett flertal mediehus med starka positioner inom nyhetsmedier, distribution samt utomhusreklam. I koncernen ingår elva prenumererade morgontidningar: Göteborgs-Posten, TTELA, Hallands Nyheter, Hallandsposten, Bohusläningen, Strömstads Tidning, Alingsås Tidning, Kungsbacka-Posten, Kungälvs-Posten, Mölndals-Posten, Lokaltidningen STO samt fyra gratistidningar: Varbergs-Posten, Lerums-Tidning, ST-tidningen och Alingsås Kuriren.

Läs mer på stampenmedia.se

En av Sveriges ledande mediakoncerner

Stampen Media är en av Sveriges ledande mediekoncerner och arbetsplats för 1500 medarbetare. Med starkt förankrade mediehus på västkusten förser vi dagligen över en miljon människor med kvalitetsjournalistik. Vårt innehåll ger dig senaste nytt, berör, fördjupar och breddar bilden av det samhälle vi lever i utifrån ett lokalt, nationellt och globalt perspektiv.