Om oss

”Vi vill vara en ”one-stop-shop” för våra kunder för att vara relevanta nu och in i framtiden. Därför har vi under de senaste åren ställt om vår verksamhet och kan idag, förutom våra egna kanaler, erbjuda så gott som hela den digitala portföljen som finns ute på marknaden. Vi kan göra en analys av kundens behov och utmaningar för att sedan sätta en strategi och marknadsföringsplan.
Skulle det innebära att kunden behöver bygga en hemsida med copy, text och bilder, skapa en webbshop, SEO-anpassa den för att sedan marknadsföra på Google och sociala kanaler, skapa en reklamfilm, löser vi det och vi har många fina referenskunder att visa upp.
Jag tror att det fortfarande finns en upplevelse bland vissa annonsörer att nyhetsmedia och morgontidningar i synnerhet ”bara når de äldre”’ och att vi som mediehus endast kan erbjuda marknadsföring i våra egna kanaler. Jag vill med detta säga att så är inte fallet. Våra egna digitala kanaler når alla åldrar (majoritet 25-50 år) och vårt medieslag ger i snitt 1,9 gånger investeringen tillbaka.”

– Henrik Carlsson, Försäljningsdirektör Stampen Media och Göteborgs-Posten

En av Sveriges ledande mediakoncerner

Stampen Media är en av Sveriges ledande mediekoncerner och arbetsplats för 1500 medarbetare. Med starkt förankrade mediehus på västkusten förser vi dagligen över en miljon människor med kvalitetsjournalistik. Vårt innehåll ger dig
senaste nytt, berör, fördjupar och breddar bilden av det samhälle vi lever i utifrån ett lokalt, nationellt och globalt perspektiv.

Stampen Media-koncernen

I koncernen ingår bland annat Göteborgs-Posten, Västsvensk Tidningsdistribution (VTD) och reklambolaget Wallstreet Media. Stampen Media är även 50-procentiga ägare av Ortstidningar Väst.

Läs mer på stampenmedia.se
Annonsering i nyhetsmedia ger dig en *ROI på hela 1,9!

Annonsering i nyhetsmedia ger dig en *ROI på hela 1,9!

Studier visar att annonsering i nyhetsmedia, och en bred mediemix är det som ger absolut bäst resultat när det kommer till marknadsföringsinsatser.    *Return on investment, dvs avkastning på investering. Här kan du läsa hela studien!

Så når du bäst resultat med digitalannonsering

Så når du bäst resultat med digitalannonsering

Annonsera via sociala medier, på Google eller den lokala nyhetssajten? Frågorna är många när det kommer till digital annonsering. Därför har vi skrivit ihop dessa tips på hur du ska tänka för att nå bäst resultat via digitala annonser!Att annonsera digitalt Det finns...

Så kan Göteborgs-Posten hjälpa dig skapa en lyckad annonskampanj

Så kan Göteborgs-Posten hjälpa dig skapa en lyckad annonskampanj

En framgångsrik annonskampanj bygger på kunskap om marknaden, djupa analyser och insikter i målgruppens beteende. Så här går det till när Göteborgs-Postens digitala strateger sätter upp en annonskampanj med tydliga mål och konkret resultat. En heltäckande...