Sökmotorannonsering

Nå ut till potentiella kunder som redan är intresserade av liknande produkter med hjälp av sökordsmarknadsföring! Genom sökmotormarknadsföring (SEM) visas din annons för personer som googlar på produkter/tjänster som du erbjuder. Detta innebär att du når ut till individer som redan överväger att köpa just det du erbjuder. 

Välj det paket som bäst passar dina behov. Baspaketet är för dig som är nöjd med en enklare analys och optimering baserad på klickstatistik. Vill du ha en mer utförlig analys av potentiella sökord och sökordens genomslag? Välj paketet Utökad.

SEM – Baspaket

Pris: 35% av budget

I våra sökpaket väljer du själv hur mycket pengar du vill lägga, vi tar alltid 35% i avgift för optimering och uppsättning av dina kampanjer. 

Minsta annonseringstid: 3 månader

Lägsta investering: 1 000kr /månad

 

I paketet ingår:

  • Framtagning av relevanta sökord
  • Uppsättning av SEM-kampanjer
  • Löpande optimering av kampanjer 
  • Textproduktion

Uppstartskostnad: 1 500kr

Bokning av kampanj skall ske 10 arbetsdagar innan kampanjstart.

SEM – Utökad

Pris: 35% av budget 

I våra sökpaket väljer du själv hur mycket pengar du vill lägga, vi tar alltid 35% i avgift för optimering och uppsättning av dina kampanjer.

I SEM Utökad ingår även analys av vad som händer efter att någon trycker på en annons – är det till exempel vissa sökord som konverterar bättre än andra eller vissa som inte ger något resultat alls? Under uppstart ingår även en mer genomgående analys av sökord. 

Minsta annonseringstid: 3 månader

Lägsta investering: 3 000kr /månad

I paketet ingår:

  • Framtagning av relevanta sökord
  • Analys av sökvolym för olika sökord
  • Analys av kostnad för olika sökord 
  • Uppsättning av SEM-kampanjer
  • Löpande optimering av kampanjer 
  • Textproduktion

Uppstartskostnad: 3 000kr

Bokning av kampanj skall ske 10 arbetsdagar innan kampanjstart.

Annonsering i nyhetsmedia ger dig en *ROI på hela 1,9!

Annonsering i nyhetsmedia ger dig en *ROI på hela 1,9!

Studier visar att annonsering i nyhetsmedia, och en bred mediemix är det som ger absolut bäst resultat när det kommer till marknadsföringsinsatser.    *Return on investment, dvs avkastning på investering. Här kan du läsa hela studien!

Så når du bäst resultat med digitalannonsering

Så når du bäst resultat med digitalannonsering

Annonsera via sociala medier, på Google eller den lokala nyhetssajten? Frågorna är många när det kommer till digital annonsering. Därför har vi skrivit ihop dessa tips på hur du ska tänka för att nå bäst resultat via digitala annonser!Att annonsera digitalt Det finns...

Så kan Göteborgs-Posten hjälpa dig skapa en lyckad annonskampanj

Så kan Göteborgs-Posten hjälpa dig skapa en lyckad annonskampanj

En framgångsrik annonskampanj bygger på kunskap om marknaden, djupa analyser och insikter i målgruppens beteende. Så här går det till när Göteborgs-Postens digitala strateger sätter upp en annonskampanj med tydliga mål och konkret resultat. En heltäckande...