Strategisk marknadsföring

För att säkerställa lönsam investering av en total marknadsföringsbudget krävs ett helhetstänk. Våra digitala strateger arbetar fram en tydlig plan, specifikt utformad per organisation. Som helhetsleverantör optimerar vi sedan kampanjer som når bästa tänkbara resultat. Vi är specialister på datadriven kommunikation och projektleder alla delar från start till mål. Trygghet och kunskap.

Rätt strategi – rätt förutsättningar

Genom att analysera data utifrån tusentals företag kan vi lägga fram en optimal strategi för just er – oavsett budget. 

Inkluderar er strategi olika kanalval som t.ex. Snapchat, Youtube, Google eller Facebook, har vi en expert för varje enskild kanal.

Analys

Vi rekommenderar alltid att göra en analys av hur ert företag ska nå olika mål och vem er kund faktiskt är. Detta gör att vägen till målet blir mer tydligt och att det blir lättare att fatta affärsnyttiga beslut.

Workshops

Kunskap inom digital marknadsföring är en färskvara och det är svårt att hålla sig uppdaterad på det som händer i branschen, vare sig det handlar om nyheter på social medier eller uppdateringar på sökmotorer. Att få kännedom kring algoritmernas funktion kan vara avgörande för hur ert varumärke exponeras.

Programmatisk annnonsering

Med vår nätverksannonsering kan du få ännu större räckvidd för dina digitala annonser. Du kan välja att nå specifika målgrupper och geografiska områden som ligger utanför ett specifikt upptagningsområde. Exempelvis kan du välja att nå sportintresserade män bosatta i Stockholm i åldrarna 25-45 med en viss inkomst – även på sajter som inte ingår i Stampengruppen

Annonsering i nyhetsmedia ger dig en *ROI på hela 1,9!

Annonsering i nyhetsmedia ger dig en *ROI på hela 1,9!

Studier visar att annonsering i nyhetsmedia, och en bred mediemix är det som ger absolut bäst resultat när det kommer till marknadsföringsinsatser.    *Return on investment, dvs avkastning på investering. Här kan du läsa hela studien!

Så når du bäst resultat med digitalannonsering

Så når du bäst resultat med digitalannonsering

Annonsera via sociala medier, på Google eller den lokala nyhetssajten? Frågorna är många när det kommer till digital annonsering. Därför har vi skrivit ihop dessa tips på hur du ska tänka för att nå bäst resultat via digitala annonser!Att annonsera digitalt Det finns...

Så kan Göteborgs-Posten hjälpa dig skapa en lyckad annonskampanj

Så kan Göteborgs-Posten hjälpa dig skapa en lyckad annonskampanj

En framgångsrik annonskampanj bygger på kunskap om marknaden, djupa analyser och insikter i målgruppens beteende. Så här går det till när Göteborgs-Postens digitala strateger sätter upp en annonskampanj med tydliga mål och konkret resultat.En heltäckande annonskampanj...

Vad är en digital strategi?

En digital strategi innebär att man gör en plan för er marknadsföring utifrån era behov, mål och förutsättningar. Kanske har ni som mål att öka er försäljning eller lyfta ert varumärke till en större målgrupp? Beroende av de olika faktorerna tas det sedan fram en strategi för bland annat i vilka kanaler och när ni skall synas. Målet med en digital strategi är att skapa synergieffekter mellan kanaler och kampanjer för att uppnå önskat resultat. Vi planerar kampanjer utifrån era behov – allt ifrån i våra egna titlar till sociala medier.

Behöver man en digital strategi?

För att nå ut i dagens medielandskap krävs en medveten plan för era uppsatta mål. Genom en digital strategi har ni möjlighet att utveckla er digitala närvaro och skapa samspel mellan era insatser. Med hjälp av kontinuerlig marknadsföring där vi tar datadrivna beslut tar ni ert företag till nästa nivå. Med en plan utformad efter era förutsättningar som är mätbar och resultatinriktad leder vi kunden genom hela köpprocessen.

Vad ingår i en digital strategi?

En digital strategi är skräddarsydd för respektive företag där både kanalval och budgetering ser annorlunda ut. Beroende på vad ni har gjort för annonsering tidigare och vad ni gör i dagsläget kommer strategin att se annorlunda ut. Generellt sätt kan man säga att en digital strategi bör täcka alla steg i den traditionella kundresan. Alltså, en del av strategin sträcker sig för att sprida kännedom och medvetenhet – medan de andra delarna står för att leda kunden i rätt riktning och till sist göra en konvertering.